دوستان عزیز ، در صورتی که تا کنون با ایمیل مارکتینگ آشنایی داشته باشید ، احتمالا یادگیری بازاریابی قطره ای نیز برای شما سخت نخواهد بود ، بازاریابی قطره ای با زبانی ساده یعنی ارسال خودکار تعدادی پیام های بازاریابی از قبل نوشته شده و آماده شده به کاربران شما براساس رفتار های آن افراد در زمان های مشخص یا رویداد های مشخص شده ، دوستان من توجه داشته باشید که بازاریابی قطره ای ، در شکل های کاملا مختلف قابلیت اجرا سازی خواهد داشت ، و ایمیل مارکتینگ ابتدایی ترین شیوه آن خواهد بود ، ( روش های دیگر مانند ارسال ایمیل تبلیغاتی و همچنین ارسال پیغام از طریق شبکه های اجتماعی ) خواهد بود . توجه داشته باشید که بازاریابی قطره ای از جهت هایی به علم وابسته میباشد ، اما خب به سادگی هایی نیز که شما فکر میکنید نخواهد بود ، و باید کمپین های خاص شما باید در عالی ترین کیفیت های ممکن باشد و باید پیام های بازاریابی ارسال شده از طرف شما بسیار مناسب ، بی نقص و گیرا باشند .

قدرت بازاریابی قطره ای به سیستم پیاده سازی آن بسیار وابسته خواهد بود ، با قدرت اجرایی کردن یک کمپین بازاریابی قطره ای ، بی نقص و خوب ، ایمیل مارکتینگ به یکی از هرم های اصلی و پیشرفت شما در کسب و کارتون تبدیل خواهد شد ، اما خب سوال شما اینجاست ، برای پیاده سازی و همچنین اجرا کردن یک کمپین باازاریابی قطره ای و قدرتمند عالی باید از کجا شروع کنیم ؟ با ما همراه باشید تا این موارد آشنا بشویم .

مشخص کردن رفتار کاربر در بازاریابی قطره ای :

بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی

در اولین قدم این هست که باید بدونید که کاربران شما چه افرادی میباشند ، و دلیل حضور اون افراد چه کسانی هستند ، به این مورد توجه داشته باشید میتونید ، تست های آنالیزگری ، و کمی چاشنی حدس و گمان خودتون میتونید ، الگو های رفتاری کاربران خودتون رو مشخص کنید و اصلا کار سختی نیست ، همچنین نیز شایان ذکر است که در قسمت زیر میتونیم تعدادی از مهمترین و رایج ترین رفتار های کاربرانتون رو بشناسید و همچنین متوجه دلایل حضور کاربران خودتون در سایتتان بشوید .

رفتار های کاربران در بازاریابی قطره ای :

  • ثبت نام های انجام شده در وبسایت
  • انواع بازکننده های معمولی در وبسایت شما
  • شناخت بازدید کنندهای مکرر
  • ثبت نام و عدم بازدید دوباره از سایت
  • عدم ثبت نام برای دوره ای آموزشی رایگان
  • عضویت در ایمیل مارکتینگ
  • تعداد عضو های لغو شده در خبرنامه شما

دوستان عزیز ، توجه داشته باشید که مواردی رو که ما در بالا برای شما بیان کردیم ، عمده رفتار های رایج کاربران میباشند ، و همچنین نیز شما با استفاده ازین موارد میتونید ، عمل های وبسایت خودتون رو به شکل موفقی مدیریت نمایید .

ازین نوع اطلاعات شما میتونید به عنوان یک خط مشی ابتدایی برای ارسال انواع ایمیل های قطره ای به کاربران خودتون استفاده نمایید .

تعیین اهداف در بازاریابی قطره ای :

خوب کاربران عزیز ، میرسیم به سراغ انواع هدف های بازاریابی قطره ای ، در زیر شما میتونید اهداف رایجی رو قرار بدهیم که شما همواره باید به اون در سیستم خودتون به آنها توجه کنید :

  • ساخت برند ( ارسال پیغام های مناسب و گیرا ، وادار نمودن افراد به اشتراک گذاری پیغام ها و پست هایتان ( البته به روش اصولی نه به اجبار ) ، داشتن حس تفکر رهبری مفید و …
  • محتوا های بسیار کاربردی و حرفه ای ، اشتراک گذاری در انواع شبکه های اجتماعی ، تبلیغات مناسب و یادگیری سیستم های جذب ترافیک حرفه ای 
  • استفاده از انواع روش های بازاریابی و تمرکز روی سیستم

برنامه‌ریزی قطره‌ها:

خب کاربران عزیز ، برای اینکه بتونید بازاریابی قطره ای رو انجام دهید ، باید بتونید رفتار کاربران خودتون رو درک نمایید ، ما در قسمت بالا رفتار های کاربران خودمون رو قرار دادیم ، اما خب در قسمت زیر نیز مثالی رو قرار دادیم که براساس اون رفتار کاربران میتونید برای اونها ایمیلی رو ارسال نمایید .

قطره ها ( ایمیل ها ) به سه نوع تقسیم میشوند .

قطره ای معمولی : هر 5 روز یکبار

قطره ای خاص : هر 30 یا همچنین 40 روز یکبار

قطره های یکباره : ( ثبت نام یا لغو عضویت ) ، براساس انواع رویداد ها یا وقایع مشخص شده

دوستان عزیز توجه داشته باشید ، که این مثال ها ، عمومی هستند . هر کسب و کاری ویژگی های خاص خودش رو نیز دارد ، پس باید قطره های خودتون رو براساس نیاز های کاربران خودتون زمانبندی نمایید .

همچنین یاید به وضعیت کاربران خودتون توجه داشته باشید ، به عنوان مثال ممکن خواهد بود ، شما رنک 1 رو به کاربرانی که به خبرنامه های خودتون ثبت نام کنند ، رنک 2 رو به کاربرانی اختصاص بدهید که در دوره رایگان شما ثبت نام میکنند ، و همچنین رنک 3 خودتون رو به بازدید کننده وفادار خودتون اختصاص بدهید .

وضعیت هر کدوم از کاربران باید در یک بانک اطلاعاتی خاص قرار بگیرد و هر زمان که کاربر شما نسبت به قطره ای ارسال عملی خاص رو انجام بدهید که بلافاصله وضعیتش در بانک اطلاعاتی شما بروز بشود .

نوشتن قطره‌ها :

بازاریابی قطره ای

بازاریابی قطره ای

قطره‌ها (ایمیل) بصورت از پیش نوشته شده هستند. قطره‌ها را براساس رفتار کاربران بنویسید. البته این نکته را هم مد نظر داشته باشید که نمی‌شود برای پست‌هایی که هنوز منتشر نشده‌اند، بازاریابی قطره‌ای ترتیب دهید و این کار باید فقط برای پست‌های منتشر شده انجام گیرد. به یاد داشته باشید که کاربران در زمان‌های مختلف اقدام به ثبت نام می‌کنند. بنابراین باید پست‌هایی را برایشان ارسال کنید که فرصت خواندن‌شان را از دست داده‌اند.

ایجاد یک نمودار قطره‌ای برای هر کاربر :

هر رفتار کاربر و قطره‌ها باید در یک نمودار قرار بگیرند. برای مثال:

– شاید لازم باشد صفحات فرودی را ایجاد کنید.

– لازم است برای هر ایمیل، یک طرح مخصوص داشته باشید.

– کاربران از مکان‌های مختلفی هستند. قطره‌ها را براساس مناطق زمانی کاربران تنظیم کنید.

– سبک نوشتاری‌تان باید با سبک نوشتاری که در وبسایت استفاده می‌کنید مشابه باشد.

– باید لیستی از افرادی که نباید قطره‌ها (ایمیل) را دریافت کنند تهیه کنید.

– مطمئن شوید که قطره‌هایتان به درستی زمان‌بندی شده‌اند. دریافت قطره توسط کاربر نباید فراز و فرود داشته باشد.

– از سیستم‌های آنالیز استفاده کنید.

– پیام‌هایی بنویسید که کاربر را وادار به انجام عملی کند.

سرویس‌های ارائه دهنده بازاریابی قطره‌ای :

قطره‌ها را می‌توانید بصورت خودکار برای کاربران ارسال کنید. برای اینکار باید به سراغ ارائه‌دهندگان سرویس‌ خودکار بازاریابی قطره‌ای بروید. از نمونه‌های این سرویس‌ها می‌توان میل چیپ، هاب اسپات، مارکتو، Infusionsoft و Oracle Eloqua را نام برد.

بازبینی نتایج کمپین‌ها و ایجاد تغییرات در صورت لزوم :

مانند هر کمپین بازاریابی دیگری، نتایج کمپین‌های قطره‌ای نیز باید به دلایل زیر مورد آنالیز و بررسی قرار گیرند:

– نرخ بازشدن ایمیل‌ها

– نرخ کلیک‌پذیری

– سطح تعامل‌پذیری

حرف آخر  در بازاریابی قطره ای :

راهنمای بالا به شما کمک خواهد کرد که یک کمپین بازاریابی قطره‌ای قدرتمند خلق کنید. در حالی که بازاریابی قطره‌ای بیشتر از نوع ایمیلی شناخته شده است اما شما در استفاده از انواع مختلف آن آزاد هستید.

بازاریابی قطره‌ای یکی از از تکنیک‌های چالشی در دیجیتال مارکتینگ است. چرا؟ چون بسیار پیچیده است. بازاریابی قطره‌ای شامل بخش‌های متحرک زیادی است و همچنین معیارهای رفتاری زیادی را شامل می‌شود. در این نوع بازاریابی با کارهای پاسخ محور و موارد دیگری هم سروکار خواهید داشت.

اما این نوع بازاریابی در عین پیچیده بودن بسیار مفید و تاثیرگذار است. یک کمپین قطره‌ای قدرتمند می‌تواند بازگشت سرمایه بسیار خوبی را رقم بزند و بازاریابی‌تان را بیش از آنچه فکر می‌کنید به جلو سوق دهد.

منبع:https://kabinweb.com/

قطره ,کاربران ,خودتون ,بازاریابی ,داشته ,رفتار ,داشته باشید ,توجه داشته ,کاربران خودتون ,در بازاریابی قطره ,ایمیل مارکتینگ ,توجه داشته باشید ,د منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پارکت لمینت کرونوپل امور مهاجرتی مدرسه سایبری سِمی کالِن; اجناس فوق العاده فروشگاه bope مجموعه دندانپزشکی آرتمان درمان